Friday, July 5, 2013

Petua Bagi Puding Cepat Beku

~Assalamualaikum wbt~

Haaaaa, main petua2 pulak ejat sekarang ni yer
hehe, takdelah, sekadar nak berkongsi info untuk semua blog reader ejat
petua ni ejat ambil dari majalah mingguan wanita
credit to Majalah Mingguan Wanita, Karangkraf Bil: 1537

sebenarnya ejat pun tak tahu petua ini tau
belek punya belek, punya belek mingguan wanita yang ejat dapat masa pergi
Konvensyen Inspirasi Usahawan Mingguan Wanita hari tu
nampaklah petua ni kat ruangan Petua Dapur
memandangkan ejat pun bisnes buat puding, memang sesuai sangatlah petua ni kan?

nak tahu caranya?
jeng...jeng...jeng... ok2 ejat bagitau, begini caranya
sila sejukkan loyang kosong di dalam peti sejuk beku terlebih dahulu
kemudian, kita bolehlah start mempuding
bila loyang dah cukup sejuk, isikan puding yang telah dimasak ke dalam loyang tersebut
insyaAllah puding akan beku dengan cepat
tadaaaaaaa, siap;-)

 
~ nak jugak enterframe puding aku ni yer, layan kan jerla..
tapi saiz ni aku buat dalam tupperware, saiz besar baru dalam loyang ~

selamat mencuba!!!
ok, daaaaa.....


No comments:

Post a Comment