Wednesday, June 5, 2013

jem oh jem....

Assalamualaikum
haaaiiiii, hehe...
post ni aku dah draft weekend lepas
ni baru nak publish
hihi..tak ada idea maaaa...
Ok..ok..nak cerita pasal jem masa aku balik kampung weekend hari tu
Fuhhhhhhh......
tension makcik tau
duduk dalam kereta sampai senget benget dah tudung
bukan ada accident ke hapa
sebab traffic light je kat pekan tanjung karang tu
bila kereta dah banyak, pastu traffic light on
memang berjela-jela lah kereta beratur
jem aku start sebelum stesen minyak BP lagi yang sebelah kanan tu
setengah jam lebih hokayyyy nak lepas pekan tu

sepatutnya bila peak hour
pihak bertanggungjawab kena pantau
mesti ada cctv kan untuk tengok keadaan lalulintas?
bila dah tengok jem, off kan traffic light ker
atau panjangkan masa untuk laluan jalan utama
ataupun hantar polis traffik untuk kawal lalulintas

Itu pandangan aku laaaa....
sebab setiap kali cuti sekolah atau ada perayaan
inilah masalah yang berlaku pada pengguna-pengguna jalanraya
yang akan melalui jalan kuala selangor-sabak bernam-teluk intan
bertahun dah rasanya aku hadap jem ni
asalnya mula-mula dulu 1 lane
masa zaman aku kat uitm, diorang tambah buat 2 lane untuk dua-dua side
tapi sekarang kereta dah makin banyak
hmmmmm, ntahlah
fikir-fikir kanlah yer.......
 
Ini lah luahan hati aku pasal jem yang tak berkesudahan ni
Oklah, pada yang berkenaan sila ambil perhatian dan buat sesuatu yer!
...........................

*Pic from google
Muka tension bila jem, haha!!!
daaaaaaa.....
 

No comments:

Post a Comment