Tuesday, May 21, 2013

Luncheon smlm dan hari ini..

Assalamualaikum..kabare?hehe..

berangan nak buat 1hari 1entry
tapi apa kan daya
kita hanya mampu merancang
Allah yang menentukan segala-galanya

Haaaa lunch ape tadi kawan2?..
Mesti best kan?
ini menu smlm..
tempe goreng..
wong jowo mmg xboleh berpisah dgn tempe,muahaha!

Next.... sambal tumis udang dan sotong..


Next lagi....sayur campur masak lemak (kacang buncis, carrot, tauhu, ikan bilis sikit buat perencah dia)
mak aku pesan, kalau masak lemak jangan tinggalkan masakan kita tu..pastu bukak api kecik jer n sentiasa kacau..ini bg mengelakkan kuah lemak kita tu pecah minyak..
da pecah minyak tak cantikla nnt rupenyer..
bgtau je pd sape2 yg xtau..yg da tau duk diam2..hehe..

ni....harini punye lauk..sup ayam jer..berbuih2 coz tgh menggelegak atas dapur (dalam tu da ade sayur sawi n kentang)settle..hehe..


nk dijadikan cerita sebenarnya..
smlm pas aku lunch dlm kul3 rasenyer..
tiba2 aku sakit perut giler2..
menyucuk2, senak, cramp smpi xboleh bangun..
(sbb2 arini aku masak sup jer, badan aku pn tak ok lg ni..
rase lemah je kesan menahan sakit smlm,huhu)
ok sambung..ms tu aku da naik atas..
aku gagahkan jgk turun bawah nk buat susu..
pas minum susu ingat ok tapi tak ok gak..
ms aku bangun tadi rase badan menggigil nk pitam..
aku wassup husband suh amik zakwan coz aku xlarat..
aku baring smpi berpeluh2..
pastu die reda jap..pastu dtg balik..
sll pas minum susu aku akan ok..
smpi husband aku balik pn tak ok gak..
die sapukan balm..pn tak ok gak..
smpi mlm die hilang sikit2 jer..
aku tahan la jugak smpi tertido..
sob..sob..sob..sakit wooo!!!

nnt aku cerita asal usul sakit ni ek..
sakit pn ade asal usul ker?hahaha boleh jer..
ok,daaaa...

No comments:

Post a Comment